مشاوره تبلیغات

مشاوره تبلیغات

تبلیغات یا Advertising وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با کاربران یک محصول یا خدمات است. هر تبلیغی که می‌بینید پیام‌هایی هستند که توسط صاحبان محصول یا خدمات ارسال می‌شوند؛ به منظور اطلاع رسانی یا تأثیر گذاشتن بر افرادی که آنها را دریافت می‌کنند و با صرف هزینه همراه است. این پیام‌ها برای دیده شدن، جلب توجه، معرفی محصولات و رقابت با رقبا ارائه می‌شوند. هچنین پرهزینه و مدت‌دار هستند. تلوزیون، شبکه‌های مجازی و بیلبوردها بهترین مکان برای آگهی می‌باشند. به علت هزینه‌های بالایی که دارد خیلی از افراد از انجام آن صرف نظر می‌کنند اما با اینکه هزینه‌های گزافی دارد، به مرور در جذب مشتری نقش بسزایی دارد. به طور کلی هرگونه فعالیتی که باعث افزایش فروش و جذب مشتری می‌شود یک نوع تبلیغ محسوب می‌شود. به علت هزینه‌های بالا انجام آن صرف زمان و تحقیقات است پس لازم است برای آن یک مشاوره تبلیغات تخصصی صورت بگیرد.

مشاوره تبلیغات چیست؟

مشاوره تبلیغات فرآیندی علمی و تخصصی است که با انجام تحلیل و تحقیق درباره‌ی بازاریابی و تبلیغ، افزایش درآمد و رشد کسب و کار را منجر می‌شود. این مشاوره باعث شفاف سازی آمار، تحلیل‌های علمی و مشاهدات عینی و تجربی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌شود. مشاوره تبلیغات برای افراد و کسب و کارهایی مناسب است که از صرف هزینه‌های سرسام آور و غیر اصولی خسته شده‌اند وآنگونه که باید کسب و کارشان به بازار هدف و مخاطبانشان معرفی نشده است. برای آگهی‌های گسترده و برند سازی قدم بسیار بزرگی برای افردا صاحب کسب و کار است.

مشاوره تبلیغات

انواع تبلیغات تجاری

اعلانات و آگهی‌ها به دو بخش اصلی آگهی‌های اینترنتی (مدرن)، غیر اینترنتی (سنتی) و فرعی صوتی، دیداری و محتوایی تقسیم می‌شوند. هر دو نوع بسیار ضروری و کاربردی هستند و امکان حذف یا ندیده گرفتن هیچ یک از بخش‌ها وجود ندارد.

تبلیغات سنتی یا غیر اینترنتی شامل موارد زیر می‌شود:

  • چاپ و پخش کارت‌های ویزیت، بروشور، کاتالوگ، تراکت و
  • درج آگهی در رووزنامه‌های نیازمندی و مجلات
  • بیلبوردهای داخل و خارج شهر
  • تبلیغ در تلوزیون
  • ارسال پیامک‌های محتوای تبلیغ
  • دیجیتال مارکتینگ و

و آگهی‌های مدرن یا اینترنتی شامل موارد زیر می‌شود:

  • طراحی سایت و فروشگاه‌های اینترنتی
  • آگهی در گوگل و اپلیکیشن‌های نیازمندی
  • اعلانات بنری و کلیکی در سایت‌های پربازدید
  • ارسال ایمیل و پیامک برای گروه‌های اینترنتی
  • تبلیغ شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام

آگاهی دهندگان

این تبلیغ ها بیشتر برندسازی و معرفی محصول هستند. یعنی شما به مشتریان خود اعلام می‌کنید که محصولی با خدمات مشخص دارید. ممکن است محصول شما بسیار رایج و محبوب باشد اما با این دسته از اعلانات خدمات ویژه و جدیدی که به محصولتان اضافه کردید را معرفی می‌کنید.

ترغیب کنندگان

این تبلیغات مشتری را ترغیب و تحریک به خرید محصول می‌کند. یعنی برند شما آنقدر در ذهن مشتری است که در خرید اولین مراجعه را به محصول شما می‌کند. برند شما در ذهن و خاطر آنها هست و با نیاز به محصول نام برند شما به ذهنشان خطور خواهد کرد.

یادآوری کنندگان

در این نوع از تبلیغات شما در ذهن مخاطبتان هستید و به محض احساس نیاز در آنها شما و برندتان را به خاطر می‌آورند. در این گونه از  آگهی‌ها شما باید دوباره در ذهن افراد و مخاطبانتان بیایید.

تبلیغ کردن شامل چه مواردی می‌شود؟!

برای تبلیغ خوب و موثر کردن لازم است که تمام اجزای آن را شناسایی و بررسی کنید. شناسایی، اطلاعات، متقاعد کردن از اجزای حیاتی تبلیغ است. بدون رعایت هر یک محتوای تبلیغ شما تاثیر بسزایی نخواهد داشت.

شناسایی

شناسایی خدمات و برند به مشتریان یکی از وظایف اصلی تبلیغ است. در تبلیغات باید محصول و برند به صورت کاملا شفاف و واضح به مخاطب رسانده شود. در روش‌های تبلیغ سنتی شناسایی بسیار مهم است. برای معرفی به مخاطبان استفاده از عکس و تصاویر و تبلیغ‌های محیطی یکی از روش‌های مورد استقاده است.

اطلاعات

در تبلیغ باید اطلاعات مفیدی از محصول و برند در اختیار مخاطب قرار بگیرد. تبلیغ نمادی از شرکت و کسب وکار شماست پس باید تمامی اطلاعات مفید برای شناسایی را در اولین نگاه در اختیار مخاطب قرار دهید.

متقاعد کردن

یکی از اهداف تبلیغات متقاعد کردن مخاطب برای خرید و تبدیل به مشتری است. پس از شناساندن و معرفی مخاطبان باید مشتری را به خرید قانع کرد. در واقع اطلاعات به اشتراک گذاشته شده باید توانایی قانع کردن مخاطبان را داشته باشد.

آموزش تبلیغات و بازاریابی

انواع روش های تبلیغاتی

امروزه بازاریابی و تبلیغات بزرگترین کمک را به کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌کند. با معرفی خدمات و گسترش آنها محصولات را به سراسر مراکز و متقاضیان رسانده و فروش را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد. اما همانطور که گفته شد به علت هزینه‌های بالای استفاده از آگهی‌های مختلف، برای استفاده درست از آنها بهتر است از مشاوره فروش کمک بگیرید. این افراد بهتر است با تجربه و سابقه دار باشند که بازار هدف شما و نیازهای آن را بشناسد تا بتوانند متناسب با روند کسب و کار شما بهترین و متوثرترین روش‌ها را که قبلاآزمون و خطا شده‌اند به شما پیشنهاد دهند.

تبلیغات چاپی

به علت دیجیتال شدن و پیشرفت تکنولوژی همه افراد به آگهی‌های اینترنتی از جمله دیجیتال مارتکتینگ رو آورده‌اند. درست زمانی که افراد از دیجیتالی بودن خسته می‌شوند و دنبال برگه‌های چاپی برای لمس هستند این نوع از آگهی‌ها مناسب‌ترین روش است. آگهی‌های چاپی معمولا 3 دسته هستند:

1.آگهی های دوره ای

استفاده از مجله، روزنامه یا هرچیزی که دوره یا زمان منظمی برای ارائه دارد شامل  این نوع از آگهی‌ها می‌شود که تبلیغات دوره‌ای نیز نامیده می‌شود. این اعلان‌ها در سال‌های گذشته بزرگترین منبع گسترش کسب و کارها بود. قرار گرفتن در پشت روزنامه یا کاور مجله‌ها در  معرض دید ملیون‌ها نفر بود.

2.تبلیغ در بروشور، جزوه و برگه کوچک

تبلیغ‌هایی که محتویاتشان برای اشتراک بیشتر از قرار گرفتن در مجله یا روزنامه باشد جز این دسته از آگهی‌ها قرار می‌گیرد. پس این اطلاعات اشتراک گذاشته شده خیلی محتوای بیشتری نسبت به آگهی‌های دوره ای دارد پس معمولا آنها را به صورت مجزا در برگه‌های کوچک چاپ می‌کنند.

3.پست مستقیم

همه‌ی گزینه‌های بالا می‌تواند به صورت پست مستقیم ارائه شود. پست مستقیم به معنای ارسال برگه به صورت مستقیم به دست خود مصرف کننده و مخاطب است. اگر این روش به صورت خلاقانه و درست انجام شود بسیار موثر در جذب مشتری است.

تبلیغات چریکی

تبلیغ چریکی یا رسانه‌های محیطی در بیش از 20 سال گذشته یکی از روش‌های دائمی تبلیغ است. این روش برای همه کسب وکارها به کار می‌رود و مصرف کنندگان را به خرید و تعامل دعوت می‌کند. این دسته به مکان و زمان بسیار وابسته هستند. همچنین نیازمند یک ایده‌ی خلاق هستند. در این کمپین‌ها از طریق تبلیغ دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی به معرفی محصول و خدمات می‌پردازند.

مشاوره انواع تبلیعات چریکی

تبلیغات وسیع

بازاریابی انبوه توسط تلوزیون و رادیو  تا چندین سال گذشته بیشترین تاثیر را در جذب مخابطان میلیونی داشت. با حضور فناوری DVR و گسترش شبکه‌های اینترنتی این روش اولویت خود را از دست داد البته بزرگترین دلایل آن هزینه‌های بسیار بالای آن است. در هر صورت این روش محبوب‌ترین در جذب و دسترسی به میلیون‌ها مخاطب است.

تبلیغ OOH (out of home)

این گروه شامل تبلیغ‌هایی است که خارج از خانه انجام می‌گیرد. تمامی آگهی‌هایی که خارج از خانه وجود دارد و مخاطبان را خارج از فضای منزل هدف قرار می‌دهد. مانند بیلبورد‌ها، پوستر‌های اتوبوس و برد‌های دیجیتال بزرگ.

آگهی های نامشهود

این تبلیغات به صورت خیلی نامحسوس و زیر چشمی در فیلم‌ها، موزیک ویدیو‌ها و مصاحبات انجام می‌شود. مثلا در فیلمی روی میز شام برند سس خاصی قرار می‌دهند و به صورت نا خودآگاه به چشم می‌آید و در ذهن‌ها می‌ماند.

انواع مشاوره تبلیغات

این مشاوران در دو سطح ساعتی و مشاوره‌های ماهانه و سالانه انجام می‌شود. مشاورات ساعتی محدود می‌باشند و فقط در ساعات مشخص ارائه‌ی خدمات می‌دهند. این مشاوران مسئولیت‌های بلند مدت را قبول نخواهند کرد. در واقع مناسب برای راه اندازی کسب و کار هستند. برای کسب و کارهای بزرگ مجال ریشه‌یابی مشکلات ندارند. به طور کلی مثل راهنما عمل می‌کنند.

مشاوره تبلیغات ماهانه و سالانه مشاوران به مدت معلوم مانند یک برنامه‌ریز، ناظر و توصیه کننده عمل می‌کنند. این مشاوران در طی روند کسب و کار برنامه‌های اجرایی جهت رفع مشکلات و ارائه مشاوره فروش مدیران کسب و کار را راهنمایی می‌کنند. در این شیوه بررسی‌ها عمیق‌تر انجام می‌شوند و افراد مسئولیت‌ها را در بلند مدت قبول می‌کنند.

وظایف مجموعه‌های مشاوره تبلیغات به شرح زیر است:

  1. بررسی جایگاه واقعی کسب و کار از نظر تبلیغات
  2. تحقیقات و شناخت بازار هدف و شیوه‌های بازاریابی متناسب
  3. اثر بخشی تبلیغ و آگهی از طریق راه‌حل‌های هوشمندانه
  4. بهبود ارتباطات با بازار هدف و مشتریان در جهت افزایش ترغیب مشتری به خرید
  5. تحیق و روش‌های آزمون و خطای گذشته و آینده
  6. نظارت بر عملکرد و هزینه‌های اجرایی کلیه پیمانکاران تبلیغاتی و بازاریابی
  7. شرکت و تشکیل اتاق فکر و گروه‌های خلاق و تولید انبوه
  8. بررسی روند تبلیغاتی رقبا و پیش بینی استراتژی و مبارزه بازاریابی
مشاوره تبلیغات و بازاریابی

مشاوره تبلیغات H2

باتوجه به تنوع روش‌های تبلیغات و اهمیت آن لازم است که مناسب‌ترین روش را برای موفقیت در کسب و کارتان انتخاب کنید. انتخاب روش نامناسب وقت شما را واقعا هدر می‌دهد. زمانی را که بر روش نامناسب می‌گذارید و هزینه‌هایی را که می‌کنید بی‌نتیجه خواهد بود. اگر روش مناسبی را انتخاب می‌کردید. شما باید متناسب با فعالیت شرکت‌تان بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید. گروه مشاورین H2 متشکل از افراد با تجربه، تحصیل کرده و ماهر شما را در زمینه‌ی آموزش و مشاوره تبلیغات همراهی خواهند کرد.

فهرست