بازرگانی و تجارت

بازرگانی و تجارت

بازرگانی شامل مجموع فعالیت‌هایی که در جریان مبادله کالا و خدمات از مرحله تولید (تامین مواد، اقدامات مربوط به ساخت و عرضه و …) تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد ( حمل و نقل، توزیع و … ) است. در واقع تجارت شامل داد و ستد، بازاریابی ، روش‌های پرداخت هزینه، قراردادهای فروش، حمل و نقل، بیمه، اسناد تجاری و مذاکرات و مکاتبات بازرگانی می‌باشد.

مشاورین بازرگانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

تجارت نیازمند همکاری با شرکا متعدد در داخل یا کشورهای مختلف است. به طور قطع این افراد دارای زبان، فرهنگ، قوانین و روند کاری مخصوص خود هستند که بازرگانان تازه کار تجربه همکاری با این افراد را ندارد.

از این‌رو مشاوره بازرگانی‌ باید از افرادی که بازار هدف، مشتریان و فروشندگان کالا در ایران و سایر کشورها را می‌شناسند، تشکیل شود. به صورت خلاصه این مشاوران باید امور مربوط به پرداخت داخلی و بین‌الملل و بانکداری، بازاریابی و پیدا کردن فروشنده و خریدار کالا در داخل و خارج، انجام فرآیندهای تجاری داخل و خارج کشور، متخصص در امور گمرک و ترخیص کالا و کمک در قوانین و فرهنگ ایران و کشور مقصد را تخصصی انجام دهند.

تجارت و مشاوره بازرگانی

تجارت داخلی

بازرگانی داخلی به تمام امور تجاری مربوط به مرزهای داخلی کشور گفته می‌شود. تجارتی شهر به شهر در مرزهای یک کشور را شامل می‌شود. مشاوره تجارت داخلی نسبت به مشاوره تجارت بین‌الملل بسیار راحت‌تر است. با این حال باز صاحبان کسب و کار اگر تنها تجارت داخلی انجام می‌دهند، همچنان نیازمند مشاوره بازرگانی هستند چرا که در صورت عدم رعایت قوانین، مدیران باید هزینه‌های گزاف قاچاق را متقبل شوند.

بازرگانی منطقه ای

بازرگانی منطقه‌ای نوع خاصی از تجارت خارجی است که در آن دو یا چند کشور در یک منطقه جغرافیابی معین جهت دستیابی به هدف های مشخصی در زمینه‌ی تجاری همکاری می‌کنند و برای همدیگر امتیازات و تسهیلاتی در نطر می‌گیرند. اهداف مهمی باعث ایجاد این تجارت می‌شود که شامل افزایش سطح تولید کارخانه‌ها، بالا رفتن استاندار زندگی ملت‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد ساکن در منطقه، سهیم شدن در استفاده از منابع یکدیگر و بوجود آمدن سد دفاع اقتصادی برای مقابله با کشورهایی که از لحاظ بازرگانی رقیب منطقه هستند، می‌شود.

تجارت بین‌الملل

اهمیت مشاوره بازرگانی بین‌الملل در دنیای پر تخصص و بدون مرز تجارت بر هیچکس پوشیده نیست. اغلب کشورهای جهان به دلیل توزیع و تولیدات مختلف در مناطق گوناگون جهان، با یکدیگر در ارتباط تجاری هستند. برای برقراری این روابط نیاز به دانش هایی اعم از مراحل تهیه کالا، روش پرداخت، مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی، گشایش اعتباری، بیمه‌های حمل و نقل، بازرسی کالا، اسناد حمل، برنامه، عدل بندی، گواهی بازرسی و ترخیص کالا است.

مشاوره بازرگانی و تجارت بین المللی

چرا باید از مشاوره بازرگانی بین‌الملل استفاده کنیم؟!

فعالیت‌های تجاری مانند صادرات و واردات معمولا سود خوبی دارد اما بنا به دلایل مختلف ریسک آن بسیار زیاد است و عوامل ریسکی متعددی دارد. این ریسک‌ها آنقدر حاشیه ساز است که ممکن است نه تنها سود، بلکه ضرر هم برای افراد نابلد به بار بنشیند. کارگاه‌ها و سمینارهای بازرگانی زیادی وجود دارند که برخی افراد با شرکت در آنها خیال می‌کنند دیگر با تمامی چالش‌ها می‌توانند مقابله کنند اما حقیقت این است که چالش‌ها بی انتها و هر کاری پیچ و خم خود را برای حل شدن دارد.

تجارت در بین کشورهای گوناگون نقاط مشترک و تفاوت‌های است. برای مثال صادرات به قطر با صادرات به اروپایی دارای تفاوت‌هایی است که باید با شرایط هر کشور آنها را در نظر گرفت. پس مشاوره بازرگانی داخلی و خارجی نیاز به افراد متخصص، با تجربه دارد که سابقه ارائه مشاوره تخصصی داشته باشد.

مشاوره بازرگانی خارجی و داخلی چه خدماتی ارائه می‌کند؟!

  1. ارائه اطلاعات عمومی بازار ( قوانین واردات، صادرات و تجارت… )
  2. مشاوره جهت خرید و تهیه و تدارک کالا بازار جهانی
  3. مشاوره جهت سرمایه گذاری خارجی
  4. ارائه خدمات جهت انتخاب روش‌های معتبر پرداخت و خدمات انواع اعتباری اسناد و همچنین فرمت‌های استاندارد بین ‌الملل در قبال ضمانتنامه
  5. مشاوره جهت تنظیم اسناد تجاری و قراردادهای بین‌الملل و ایجاد ساختار واحد تجارت بین‌المللی سازمان‌ها
  6. مشاوره جهت ورود به بازار جهانی و صادرات و ارائه نظرات تخصصی و کمک‌های فنی در زمینه‌ی استاندارد کالاهای صادراتی
  7. تشکیل جلسات تخصصی و مشورتی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان و کسب اطلاعات در زمینه امور گمرکی و استاندارد
  8. مشاوره تحقیقات بازاریابی بین‌الملل
  9. مشاوره و ارائه طرح تجاری و مشاوره بازرگانی بین‌الملل تخصصی
  10. مشاوره درباره انتخاب ارزان‌ترین و سریع‌ترین شیوه‌ی حمل، مشاوره و پیشنهاد تهیه اسناد و کالا
  11. مشاوره جهت واردات انواع کالاهای صنعتی و فنی با تغییر اسناد حمل و صادرات مجدد
  12. مشاوره رابطه با انجام تشریفات گمرکی واردات، صادرات، مرجوعی، ورود و خروج موقت و ترانزیت و برآورد هزینه‌های گمرکی

راه‌های مشاوره بازرگانی با گروه مشاورین H2

  1. حضور متخصصین مورد نظر در محل متقاضی طبق برنامه هماهنگ شده
  2. حضور متقاضی مشاوره بازرگانی در مجموعه H2 و برگزاری جلسات مشاوره در دفاتر H2
  3. مشاوره تلفنی از طریق شماره 02188590722
  4. از طریق سایت یا بسترهای آنلاین و ایمیل info@h2co.ir
فهرست